16 mei 2014

Furry Friend TAG!

Hallo allemaal, een tijdje geleden zag ik een hele leuk tag bij Beautylab en Kittehscupcakes. Namelijk de Furry Friend TAG! Ik was meteen enthousiast, en nu ik er langer bij nadenk heb ik besloten om hem ook te doen!
1. Wat zijn de namen van je huisdieren?
Belle, Gyzmo, Pietoe en Patoe.

2. Wat voor soort dier is het en welk ras?
Belle is mijn hondje, het is een kruising tussen een maltezer en een yorkshire.
Gyzmo is mijn kat, welk ras hij precies is? Ik heb om eerlijk te zijn totaal geen idee! :)
Pietoe en patoe zijn mijn vogeltjes. Het zijn allebei parkietjes!


(Dit is Gyzmo, ja hij heeft ècht maar een oogje...)
 
3.Hoe lang heb je je huisdieren al?
Hmmm, even denken hoor... Belle gaat nu net 3 jaar bij ons zijn. Gyzmo is al een pakje ouder, ik denk dat hij ondertussen al 9 jaar bij ons is! En onze vogeltjes hebben we al 12 jaar! :)
 
4. Hoe kom je aan je huisdieren?
Belle ons hondje heb ik gekregen van een meisje waarmee ik in de klas zat. Ik ben een echte hondenmens, en een jaar nadat onze vorige hond gestorven was wou ik echt terug een hondje... Toevallig kende zij iemand die net pups had, en zo is ons lieve Belle bij ons gekomen!
 
Gyzmo hebben we van een tante gekregen. Ons vorige kat was ook overleden, en allemaal wouden we graag terug een poes in huis. Ook weer heel toevallig had ons tante kittens, enkele weken later hadden we Gyzmo in huis! :)
 
Pietoe en Patoe hebben we zelf gekweekt. Ik ben enorm gek van (bijna) alle dieren en wou enorm graag een vogeltje. Ik kocht samen met mijn mama een blauwe parkiet in een dierenwinkel, Seppe. Niet vee later kwam een tante met een andere parkiet, om te vragen of we die ook niet wouden. Natuurlijk konden we geen neen zeggen, en dus kwam Tweety bij ons wonen. Niet veel later hadden we allemaal eitjes! We hebben in totaal zo'n 10 tal vogels gehad. We hebben er enkele gegeven aan buren, maar deze twee zitten nog steeds hier! :)
 
5. Hoe oud zij je huisdieren?
Belle is onlangs 3 jaar geworden, Gyzmo is 9 jaar geworden en Pietoe en Patoe zijn 12 jaar!
 
(Belle, is ze niet lief! ;))
 
6. Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?
Belle is een enorme speelvogel! Ze is ook nog heel erg wil, en het is enorm grappig om te zien hoe uitgelaten ze soms rondjes rent! Ook speelt ze graag met Gyzmo, die dat dan weer niet zo leuk vind... Waardoor hij eens een klauw uitdeelt. Soms is dat voor te spelen, soms ook niet... Maar het kan een heel grappig zicht zijn!


7. Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
Eerlijk, voor mij betekenen ze allemaal evenveel voor me. Ja, mijn vogeltjes betekenen evenveel voor me als mijn hond en kat! En dat is echt wel behoorlijk veel. Ik zie hen als een volwaardig lid van onze familie!
Daarbij komt nog eens dat het niet zo goed gaat met Gyzmo, hij is al een tijdje ziek maar kon verholpen worden met medicatie, maar die slaat nu niet meer zo goed aan... Dus de band met hem is nu belangrijker dan ooit!
 
8. Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Toen Gyzmo klein was, was het echt een clown! Haha, hij sprong overal op en was heel wild. Zo heeft hij ooit eens echt aan mijn arm gehangen. Op die moment was het behoorlijk pijnlijk en was ik kwaad, maar nu kan ik er wel mee lachen. De favoriete herinneringen? Met hem knuffelen, en gekke foto's trekken door hem hoedjes op te zetten!
Belle gaat vaak mee als we op reis gaan, dus sowieso al die momenten... en alle momenten waarbij ze dichtbij komt zitten om te knuffelen!
 
9. Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Voor Belle hebben we er een aantal. Lotjen, Lotje. Bellie Bello, Belleken, protje en alles wat daarop rijmt!
Voor Gyzmo heb ik er niet zoveel... Gysje en gyzie.
En voor Pietoe en Patoe heb ik er niet echt een, om eerlijk te zijn!
 
 
Ik hoop dat jullie het een leuke Tag vonden? En dat ik toch niet teveel geschreven heb, zodat het niet saai geworden is?
Hebben jullie trouwens huisdieren?
Laat gerust iets achter, ik ben blij met alle reacties!
Groetjes, Celien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten